Намагання «Укрзалізниці» ввести так звані диференційовані підвищуючі коефіцієнти до залізничних тарифів фактично означає, що перевезення до портів одеського вузла буде дорожчим, ніж перевезення до Ізмаїла. Таким чином, «Укрзалізниця» намагається штучно вирівняти умови конкуренції та втручається в економіку – адже у багатьох випадках порти одеського вузла не тільки більш ефективні, ніж дунайські річкові порти, але й мають різні технічні характеристики. Про це розповів генеральний директор Федерації роботодавців транспорту (ФРТ) Володимир Гусак.
«Одеські порти можуть приймати великі океанські кораблі, а дунайські – ні. Якщо в цій ситуації додатково підвищити залізничні тарифи до портів Великої Одеси, то що станеться? Частина вантажів перестане їхати до портів Великої Одеси. Але ця частина не приїде до дунайських портів, бо вона взагалі не буде нікуди їхати – у цьому просто не буде ніякого економічного сенсу. Тобто, це така диверсія проти економіки України», – зауважив експерт.
Він пояснив, що є вантажі, які економічно доцільно відвантажувати на експорт тільки у великих кораблях. У разі, якщо тарифи на вантажні перевезення зростуть, перевозити ці види продукції стане просто невигідно. Таким чином, Україна отримає додаткове зниження виробництва на підприємствах, а «Укрзалізниця» – зниження і залізничних перевезень як таких, і своїх доходів.
«Ми до цієї ініціативи ставимося різко негативно. Це зовсім непотрібне втручання держави в роботу економіки і в роботу ринків, яке містить очевидні ознаки зловживання монопольним становищем. Тому ми рішуче проти і вважаємо, що це лише несе шкоду і економіці України, і державному бюджету України, і самій «Укрзалізниці», – резюмував експерт.
Нагадаємо, нещодавно «Укрзалізницю» звинуватили у тарифних маніпуляціях у напрямку портів: компанія почала запроваджувати нові коефіцієнти до тарифу в залежності від того, до якого порту направляється вантаж. В результаті найбільший приватний інвестор України, підприємство «АрселорМіталл Кривий Ріг», пригрозило «Укрзалізниці» судовим позовом – адже такі зміни штучні і безпідставні, і є зловживанням монопольним становищем.
e-mail: [email protected]
Ідеї оформлення, стиль та весь зміст сайту www.capital.ua є об'єктом авторського права та охороняються законом. Будь-яке використання матеріалів сайту допускається тільки при дотриманні правил передруку і за наявності гіперпосилання на www.capital.ua. Дозволяється використання тільки матеріалів, що знаходяться у відкритому доступі і лише за умови посилання та/або прямого відкритого для пошукових систем гіперпосилання на безпосередню адресу матеріалу на www.capital.ua www.capital.ua /a>. Посилання/гіперпосилання має бути розміщене в підзаголовку або першому абзаці матеріалу. Розмір шрифту посилання або гіперпосилання не повинен бути меншим за шрифт тексту використовуваного матеріалу. Будь-яке використання матеріалів, які знаходяться у закритому доступі та доступні лише зареєстрованим користувачам, допускається лише за попереднім письмовим дозволом правовласника. Категорично заборонено передрук, копіювання, відтворення, зміну або інше використання матеріалів, опублікованих з позначкою в рамках угоди про синдикацію з Financial Times Limited. Використання матеріалів, які містять посилання на агентства France-Presse, Reuters, Інтерфакс-Україна, Українські новини, УНІАН суворо заборонено. Матеріали, позначені знаком публікуються на правах реклами.
Всі права захищені. © 2012 - 2023