Made in Ukraine та потрійний цінник. Як змінилася споживча поведінка українців

2581051
Made in Ukraine та потрійний цінник. Як змінилася споживча поведінка українців

Найбільшими побоюваннями українців сьогодні є зростання цін на продукти харчування, втрата роботи та нестача електроенергії. Але ще в жовтні на третьому місці знаходилося не електропостачання, а рівень інфляції.

Станом на листопад 2022 року низький фінансовий статус мають 32% українців. У грудні 2021 року цей показник був на рівні 14%. Також зростає кількість людей, які втратили роботу і зараз не працюють — 35% опитаних, 29% — втратили частину заробітної плати. Без втрати зарплати працює близько 36% українців.

Такі результати дослідження озвучив директор з розвитку нових продуктів компанії Kantar Кирило Єжов під час конференції «Молочний бізнес 2022».

Відповідно до результатів проведеного опитування, погіршення умов життя сьогодні відчувають 65% громадян, а 53% вимушені економити чи обмежити споживання їжі.

Поведінка споживачів стає більш прагматичною, покупки — чітко запланованими

Про тенденції скорочення споживання та частоти покупок говорить і менеджер з управління молочними, хлібобулочними та замороженими товарами Metro Cash&Carry Ukraine Дарина Рєзнікова. Одна з причин таких змін — відсутність необхідності в сімейних закупівлях.

«Покупки споживач робить за списком і економить кошти, тож сьогодні дуже складно докласти в кошик якусь одиницю товару і розширювати його. Драйвер вибору покупки — ціна. Люди шукають, на чому зекономити, шукають зручне місце розташування магазину та наявність акцій і знижок. З листопада до цього переліку можна додати наявність генераторів і працюючий магазин», — розповідає Дарина Рєзнікова.

Вона відмічає, що споживання змінюється в бік зменшення лояльності до брендів, і саме тому розвиваються власні торгові марки, але також спостерігається підтримка локального бренду.

Категорії, які купують про запас розширюються

Споживачі хочуть підтримати українського виробника

За даними Metro Cash&Carry Ukraine, зараз 44% споживачів хочуть підтримати українського виробника, і категорія «купувати українське» посіла друге місце в рейтингу.

Дарина Рєзнікова також відмічає, що для споживача сьогодні важлива не кількість промоактивностей, а їхня якість, яка забезпечується вибором продукту, що дійсно потрібен покупцю, та надання виробником товарних запасів.

Водночас вона додає, що кількість артикулів, які наразі беруть участь у одному промо, скоротилась на 70%. Але ритейл від цього нічого не втратив.

«Промо — це тимчасова любов за гроші. Це сплеск продажів, після якого відразу ідуть три негативні наслідки:

  • це не стимулює до повторної покупки товару після завершення промо;
  • призводить до зниження прибутковості бізнесу, оскільки проведення промо потребує глибокої знижки і додаткових витрат на маркетинг;
  • промо розмиває для клієнта прихильність і лояльність до будь-якого бренду.

Отож, на думку торговельних мереж, промо не збільшує кількість клієнтів для виробника і його продукції, а несе в собі певну загрозу. Для виробника це може стати навіть промоспіраллю, з якої він не зможе вибратись.

Як альтернативу Metro Cash&Carry Ukraine обрали потрійний цінник. Такий підхід стимулює за рахунок кратності збільшувати одиниці продукту в кошику споживачів.

«За період війни кількість покупок через другий і третій цінник зросла на 6 відсоткових пунктів. Постійна і регулярна для клієнта базова ціна є важливішою та вигіднішою для виробника», — вважає Дарина Рєзнікова.

Заміна звичних продуктів більш дешевими аналогами

На прикладі споживання молочної продукції Кирило Єжов розповів, як сьогодні поводиться споживач та якими факторами керується під час вибору товару.

27% споживачів купують так само молочну продукцію, як і до війни, але обирають дешевші магазини та відмовляються від певних категорій товарів. 11% споживачів стали замінювати звичні продукти більш дешевими аналогами в цій же категорії.

«Фактори, які впливають на вибір нині, — ціна, якість, дата виробництва, натуральність і виробник. До речі, категорія «виробник» ніколи не займала цієї позиції до війни. Серед ключових змін — дата виробництва і термін виробництва втратили важливість», — розповідає Кирило Єжов.

Водночас, за результатами дослідження, споживач очікує від виробників відновлення асортименту продукції, акційні пропозиції, випуск новинок.

Людмила Лебідь, AgroPortal.ua

Завантаження...
Комментарии (0)
Для того, чтобы оставить комментарий, Вы должны авторизоваться.
Гость
реклама
реклама